Saturday, December 15, 2007


بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله والصلاة والسلام علي رسوله ومصطفاه صلي الله عليه وسلم وبعد

فان هذه المدونة ماهي الا نتيجة لمتابعة عالم التدوين الواسع وقمت بانشاء هذه المدونة علشان شوية حاجات كتير منها

اولا ان الواحد خلاص زهق من الظلم والاستبداد اللي بيعيش فيه العالم كله مش مصر بس

ثانيا تحليل لواقع مجتمعنا المصري والعربي وواقع الشباب الغريب من الفاظ افعال اصبحت من الامور العادية

ثالثا ان النهارده عيد ميلادي14/12 يلا كل سنة وانا طيب وبصراحة استغليت الفرصة ده في اني ادخل عالم التدوين واعمل المدونة ده اللي اتمني يارب انها تعجبكم بالرفم من بساطتها وتواضعها لمدونات تانية كتير

ولن اطيل علي حضراتكم والي لقاء اخر في اول بوست

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

8 comments:

صيد الخاطر said...

حبيب قلبي وصديق عمري
أخيرا واحد منكم أخيرا عمله مدونة عموما ياجميل
انت عارف معزتك عندي قد ايه
وألف ألف مبروك على المدونة
وأهم حاجة جودة الطرح للمواضيع
الهادفة
وكن كما عهدتك متعقلا ورزينا وهادئا في تناولك للمواضيع

وعشان متزعلش ياسيدي
أنا هكتبلك بوست عندي أصيتك فيه

وألف مبروك ياحموووووووووووووووووووو

دكتور حر said...

نورت عالم التدوين يا هندسه

وانا متعود أي حد يدخل جديد ابعتله التدوينه دي

التعديلات التدوينية


معلش بقى يا باشمهندس عصفور عاده

انا عارف ان حضرتك هتيجي

محمد عبد الرحمن said...

مبروك عليك دخول التدوين ومنتظرين تدويناتكلمزيد من الوار حول هموم الأمة

آفاق الحرية said...

اخواني في الله احب ان اشكر حضراتكم كثيرا علي التعليقات الجميلة وان شاء الله اكون عند حسن ظن حضراتكم بي
واوجه الشكر الي اخي صيد الخاطر ودكتور حر وطال الليل
وجزاكم الله خيرا

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى said...

الف مبروك .. و مستنيين منك بقى تكسر الدنيا ان شاء الله .. ربنا يجعلها في ميزان حسناتك

آفاق الحرية said...

اخي الحبيب ابن حجر العسقلاني جزاكم الله خيرا وانتظر مني اني اكسر الدنيا ان شاء الله

عصفور المدينة said...

أيوة طبعا جيت أهو
وما تنساش تطلع من عند دكتور محمد تروح على الروابط بتاعة التدوين اللي عندي

بارك الله فيك ونفع بك ومنورنا والحمد لله الذ أكثر الطيبين ويمحق الفاسدين

آفاق الحرية said...

الباشمهندس عصفور المدينة جزاكم الله خيراوده نور حضرتك والله وانا سعيد بحضرتك جدا واخونا صيد الخاطر عرفني بحضرتك وان شاء الله تلقاني معاه